Onze identiteit

CBS De Verrekijker is een open basisschool met een Christelijke identiteit, niet gebonden aan een kerk of genootschap.

CBS De Verrekijker is een school voor wereldwijze kinderen die met vertrouwen, zelfbewust, sociaal en met goed ontwikkelde talenten en vaardigheden de toekomst tegemoet gaan. Om wereldwijs te worden moet je verder kijken dan je neus lang is. Je moet onderzoeken wat je ziet. Dit moet je binnen een veilige omgeving doen, met vakbekwame leerkrachten die je kunnen uitleggen wat de betekenis is van wat je ziet en onderzoekt.

Zo geven we onze Christelijke identiteit vorm

• We vieren samen Kerst en Pasen, maar ook belangrijke andere momenten in het jaar (bijvoorbeeld: het nieuwe schooljaar, het nieuwe jaar, einde schooljaar, afscheid groep 8).
  • We luisteren naar verhalen uit de Bijbel en het actualiseren deze verhalen naar toepasbaarheid in de tijd van nu.
  • Wij zingen liederen die passen bij de Bijbelverhalen die we horen tijdens de dagopening.
  • We organiseren jaarlijks rond een bepaald thema een kerk-schooldienst in samenwerking met protestantse kerken in Ter Apel.